Sunday, March 27, 2016

Kopi Menghalang Kanser Kulit Di Kalangan Wanita



Kebaikan Kopi Dalam Pencegahan Kanser Kulit

Mungkin ada yang mengatakan kopi boleh membawa kesan buruk kepada kesihatan kerapa pengaruh kafeina yang terdapat dalam kopi. Namun, kopi sebenarnya mempunyai manfaat yang tersendiri kepada wanita.

Peminat Kopi Mempunyai Risiko Lebih Rendah Terhadap Kanser Kulit

Wanita yang meminum kopi lebih daripada 3 cawan kopi setiap hari memiliki risiko 20 peratus lebih rendah daripada menghidapi kanser kulit berbanding mereka yang meminum secawan kopi sebulan. Bagaimana kalau mereka yang tidak meminum kopi langsung? Pastinya lebih tinggi risikonya kan?

Jika dibandingkan dengan lelaki, ia hanya akan menurunkan risiko sebanyak 9 peratus berbanding wanita sebanyak 20 peratus. Ini adalah hasil kajian sebuah badan kajian di Amerika Syarikat. Di US, sejuta kes baru yang mengidap kanser kulit ini setiap tahun.

Daripada kajian tersebut, amalan meminum kopi banyak membantu dalam mengurangkan risiko daripada mendapat kanser kulit iaitu karsinoma sel basal (KSB).


Ianya tidak membunuh. Namun, ia berupaya untuk mengaktifkan sel kanser di tempat lain seperti sel kanser payudara dan sebagainya. Ianya boleh dirawat mengunakan kaedah kemoterapi. Kanser ini biasanya mudah dikesan pada orang putih kebanyakannya yang berusia 40 tahun ke atas.

Malah ia juga boleh ditemui pada mereka yang berkulit putih disebabkan pendedahan langsung kepada sinaran matahari. Penyebab utama kanser ini masih tidak dapat dikenalpasti. Ia mungkin disebabkan oleh faktor genetik, pendedahan pada radiasi daripada matahari, umur dan juga jantina.

Jadikan Kopi sebagai minuman harian

Anda semua boleh cuba Mineral Coffee untuk dijadikan minuman kegemaran anda. Selain dari rasanya yang lazat Mineral Coffee juga kaya dengan bahan mineral dan elemen mikro seperti kalsium, magnesium, kalium dan sebagainya.

Sumber :www.masalahwanita.com

            Contact your authorised agent
                     013-282 1808
              larazaman@gmail.com
                       Anne Dyana


No comments: